АНАЛИЗИ > КОМЕНТАРИ
Плесницата на папата

Боян Дуранкев - 05 май 2019

Бях шокиран, когато един държавен мъж каза: „Посещението на папата е огромна реклама за страната ни“.  До сега не знаех че Папа Франциск участва в реклами като Роналдо, Меси или Стоичков.

Не видях много-много реклама в поведението и думите на папата.

Но чух други думи, с които се обърна към хората (и политиците са част от хората).

  1. Папата каза „да свидетелстваме Господ, по-специално като служим на най-бедните и забравени братя.“
  2. Не пропусна да каже и следното: „една сфера, която ни предизвиква за прогласяване, е тази на младите поколения. Колко е важно в зачитането на съответните традиции и особености да си помагаме и да намерим начините да предаваме вярата според езиците и формите, които позволяват на младите хора да изпитат радостта от един Бог, който ги обича и ги призовава! В противен случай ще бъдат изкушени да се доверят на многобройните подмамващи сирени на консуматорското общество.“
  3. Специално акцентира върху следното – Кирил и Методий могат да ни кажат много и за бъдещето на европейското общество. В действителност, „в известен смисъл те са били насърчители на една обединена Европа и на един дълбок мир между всички жители на континента, показвайки основите на новото изкуство на съвместното съжителство, в зачитането на различията, които изобщо не са пречка за единството“.

Казано по друг начин, вместо да прави огромна реклама на страната ни, папата зашлеви словесни плесници на политиците.

Проф. д-р Боян Дуранкев е преподавател в Университета за национално и световно стопанство (УНСС) и във Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Ръководител е на катедра „Маркетинг и мениджмънт“ във ВУЗФ и част от Лабораторията за научно-приложни изследвания VUZF Lab. Специалист по глобалистика и стратегическо планиране. Автор е на над 350 специализирани монографии, учебници и статии. Специализирал в Русия,…