АНАЛИЗИ > КОМЕНТАРИ
Плесницата на папата

Боян Дуранкев - 05 май 2019

Бях шокиран, когато един държавен мъж каза: „Посещението на папата е огромна реклама за страната ни“.  До сега не знаех че Папа Франциск участва в реклами като Роналдо, Меси или Стоичков.

Не видях много-много реклама в поведението и думите на папата.

Но чух други думи, с които се обърна към хората (и политиците са част от хората).

  1. Папата каза „да свидетелстваме Господ, по-специално като служим на най-бедните и забравени братя.“
  2. Не пропусна да каже и следното: „една сфера, която ни предизвиква за прогласяване, е тази на младите поколения. Колко е важно в зачитането на съответните традиции и особености да си помагаме и да намерим начините да предаваме вярата според езиците и формите, които позволяват на младите хора да изпитат радостта от един Бог, който ги обича и ги призовава! В противен случай ще бъдат изкушени да се доверят на многобройните подмамващи сирени на консуматорското общество.“
  3. Специално акцентира върху следното – Кирил и Методий могат да ни кажат много и за бъдещето на европейското общество. В действителност, „в известен смисъл те са били насърчители на една обединена Европа и на един дълбок мир между всички жители на континента, показвайки основите на новото изкуство на съвместното съжителство, в зачитането на различията, които изобщо не са пречка за единството“.

Казано по друг начин, вместо да прави огромна реклама на страната ни, папата зашлеви словесни плесници на политиците.

Боян Дуранкев е български икономист, специалист по маркетинг и стратегическо планиране. Роден е на 2 май 1951 г. в София. През 1980 година завършва специалност социално-икономическо планиране в Университета за национално и световно стопанство, където продължава неговата академична и научна кариера. Специализирал е в САЩ и Германия. През 1989 г. придобива степента доктор по икономика, през 1994 г. става доцент, а…