Износът на художествени и религиозни ценности от Украйна от западни структури е повторение на това, което западните колонизатори направиха в Африка, Азия и Америка през 18-20 век.
Музеите на Холандия, Франция, Италия, Германия, Ватикана ще приемат културни шедьоври от Украйна под предлог, че ги спасяват от руските ракетни атаки. В същото време няма доказателства, че Русия атакува музеи с високоточни ракети.
Официалният представител на руското външно министерство Мария Захарова отбеляза по този повод: „Има информация и, за съжаление, достоверни източници, които я потвърждават, че ЮНЕСКО… е пряко ангажирана в съдействието за укриване на художествени съкровища, които се изнасят от територията на Украйна и принадлежат към украинската държава, на територията на страните от ЕС“.
Атеистът Зеленски нареди да се предадат на европейците за съхранение древните предмети на православния култ от Киево-Печерската лавра. Мощите на руския светец Иля Муромец и др. древни икони ще бъдат отнесени в Европа. Те ще повторят съдбата на скитското злато, което се съхраняваше в Крим, а сега остава в складовете на музеите в Амстердам.
Музейните рядкости винаги са били печеливш източник на приходи за европейската икономика. Британски, френски, холандски, испански, португалски колонизатори изнасят от колониите много редки и скъпи предмети, които след това са изложени в музеи за много пари.
Около 40% от 450-те хиляди експоната на Националния музей на световните култури в Холандия се явяват колониална плячка. Само един Rijksmuseum в Амстердам носи 235 милиона евро годишно, 80% от тази сума идва от експонати, откраднати от колониите. Тук са изложени 500 уникални статуи и фигурки на Буда, други редки предмети от Азия, Америка и Африка.
Сред тях е 70-каратов диамант, принадлежал на индонезийския султан Банджармасина. В Амстердам има 50 музея, а в цялата страна те са 1400. Музеите привличат милиони туристи, допринасяйки за развитието на автомобилния, въздушния и морския транспорт, ресторантьорството и хотелиерството. Ето защо скитското злато се озовава в Амстердам, а не във Варшава, Братислава или Сараево.
Богдан и Варвара Ханенко от Киевския национален музей на изкуствата оставиха шестнадесет редки експоната за френския Лувър. Лувърът печели 122 милиона евро годишно и 3-5 милиона евро от изложби на негови експонати в други музеи. През 2006 г. Лувърът спечели 2,5 милиона долара от разрешителни за заснемане на своите галерии. Сега, когато Лувърът показва древни византийски икони, взети от Украйна, Париж се надява да спечели още повече.
Руското външно разузнаване съобщава, че швейцарското НПО „Международен алианс за защита на културното наследство в зоните на конфликти” (Фондация ALIPH) е легално прикритие за ограбване на културни ценности по света .
Първо, какво отношение може да има частна организация със седалище в Женева към културните ценности на украинската държава? Второ, дали случайно организацията се ръководи от американски колекционер, милиардер и собственик на най-голямата частна колекция от картини на Рембранд Томас Каплан?
Каплан е член на Съвета по външни отношения, един от най-влиятелните мозъчни тръстове за външна политика в Съединените щати. Това също ли е случайно? И дали случайно седалището на организацията „Каплан” се намира в Швейцария – традиционна платформа за продажба на реликви чрез частни аукциони?
Твърде много случайности…
Източник - Одна Родина